Träningstips för semestern

Vi har tidigare pratat om att det är bra att hålla fast vid sina vanor och rutiner även när man är ledig och en sådan sak är att hålla igång fysiskt.

Men då brukar det komma en massa invändningar såsom att jag hittar inget bra gym, svårt att hitta en slinga att springa här och liknande. Och vill du inte hålla igång och träna så är det ditt val men du ska veta att det är lätt att hålla igång fast man inte är på hemmaplan.

Du kan träna utan redskap om du tycker det är enklast.
Köp ett motståndsband - det är litet och enkelt att packa ned samt ger möjlighet till många övningar, t.ex. dessa övningar kan du göra med gummiband.

Det viktiga är att du slutar med ursäkterna och håller igång träningen samt att du tar det lugnare på första normala träningspasset efter ledigheten.

Också hoppas vi att du tänker på det där med att spara vatten såväl i duschen som på andra sätt.

/Palle

Etiketter: hälsa sommar träning

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Annie - Stora Små Äventyr » Byte av säsong:  ”Jag tycker att det är så skönt och härligt med höst :) Det blir så fint ute och ..”

  • Marie Karlsson » Byte av säsong:  ”Hösten är min favoritårstid och jag bara älskar den. Aha visste jag inte alls om..”

  • Marie Karlsson » Och de nya stjärnorna är...:  ”Ohh det där kan vara tildragande dofter kan jag tro, kan tro att det luktar gott..”

  • Henrik Olsson - Föreläsningar » Och de nya stjärnorna är...:  ”Gentleman hade jag varit intresserad av att testa faktiskt :)”

  • Henrik Olsson - Föreläsningar » Sommarrea pågår:  ”Spännande! :)”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln