Träningstips för semestern

Vi har tidigare pratat om att det är bra att hålla fast vid sina vanor och rutiner även när man är ledig och en sådan sak är att hålla igång fysiskt.

Men då brukar det komma en massa invändningar såsom att jag hittar inget bra gym, svårt att hitta en slinga att springa här och liknande. Och vill du inte hålla igång och träna så är det ditt val men du ska veta att det är lätt att hålla igång fast man inte är på hemmaplan.

Du kan träna utan redskap om du tycker det är enklast.
Köp ett motståndsband - det är litet och enkelt att packa ned samt ger möjlighet till många övningar, t.ex. dessa övningar kan du göra med gummiband.

Det viktiga är att du slutar med ursäkterna och håller igång träningen samt att du tar det lugnare på första normala träningspasset efter ledigheten.

Också hoppas vi att du tänker på det där med att spara vatten såväl i duschen som på andra sätt.

/Palle

Etiketter: hälsa sommar träning

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

  • Henrik Olsson - Föreläsningar » Sensuell premiär:  ”Jag har en dammsugare med vattenfilter - är detta något jag kan använda? :)”

  • Blondina » Deklarationstips:  ”Bra tips ”

  • Henrik Olsson - Föreläsningar » Angående PostNords Varubrev till dörren:  ”Det är väl något av en djungel det där med försändelser! Men hellre att det går ..”

  • Henrik Olsson - Föreläsningar » Ändring av betalmetoder i vår e-handel:  ”Det var ju trist att inte samarbetet fungerade med Klarna. Har tidigare använt d..”

  • Henrik Olsson - Föreläsningar » Årsskifte:  ”Ja, 2020 är ett år man helst vill glömma, men nu har ett nytt år börjat och vi h..”

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln