Köpvillkor

Vi vill naturligtvis att våra kunder ska vara nöjda och må bra.

Som del i detta är det viktigt med trygghet och vi följer naturligtvis Distans- & hemförsäljningslagen och ger 14dagars ångerrätt.

 

Vi ger även möjlighet till öppet köp under 14 dagar vid bruten förpackning för att du ska ha möjlighet att prova produkten och känna dig trygg.

 

Naturligtvis behåller vi dina uppgifter för oss själva i vårt kundregister (som dock finns rent fysiskt hos vår hemsides-leverantör) - se vår integritetspolicy.

Vi förbehåller oss rätten av skicka nyhetsbrev som är enkla att avsäga sig från om man inte vill ha tips, nyheter m.m.

 

Moms ingår i alla priser.

 

Se nedan för fullständiga villkor.

Frakt

Vi använder PostNord Varubrev för frakt vilket innebär leverans inom 1-3 arbetsdagar i din brevlåda eller till ditt närmaste postombud. Om du inte vill ha ditt paket till ditt postombud så kan du nu få paketet till din dörr oavsett om du är hemma eller inte. I kassan finns ett kommentarsfält där du skriver "Till dörren" om du önskar detta annars levereras paketet beroende på storlek i brevlådan eller till postombud.  Vi har skrivit lite mer om detta i ett blogginlägg - Vill du ha paket till dörren?

Outhämtade försändelser

Vi gillar glada och nöjda kunder och en del i att lyckas med det är att du som beställer hämtar ditt paket om det kommit till ett ombud. Vi aviserar alltid det vi skickar genom att skicka mail med spårningslänk i samband med att vi lämnar in hos PostNord och PostNord ska avisera via SMS när det är leveransklart.
Om du inte hämntar ditt paket så kan du inte heller få någon glädje av det som du har beställt utan outhämtade paket kommer att gå i retur till oss.

När vi skickar saker till dig så vill PostNord har ersättning för att se till att sakerna kommer fram till dig eller ditt ombud och detta är pengar som inte kan fås tillbaka.
Sedan kommer vi kontakta dig för att se vad som hände och vad du vill göra - troligen sker detta via mail eller SMS.

Så outhämtade sändelser kommer att debiteras med 75 kr för frakten och kostnader för merarbete.
 

Betalning sker enkelt och tryggt med Payson.

  • Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson.

 

  • Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

 

  • Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave. Läs mer på www.payson.se

Swish
Swish är ett betalningssätt där många av Sveriges banker ingår och som innebär att man överför pengar mellan mobiltelefoner.

Du behöver alltså ha skaffat applikationen Swish till din mobiltelefon samt kopplat ditt konto till applikationen.

När du sedan väljer Swish som betalningsmetod hos oss så Swishar du till 0762592559 innan vi skickar det du beställt.

Är det några frågor angående hur vi använder det så kontakt oss gärna.
Mer om Swish finns att läsa här

Vill du få varorna innan du betalar så rekommenderas Klarna.

Faktura - Köpvillkor

Handla nu - betala efter leverans!

 

  • När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar efter att du fått hem dina varor.
  • Möjlighet till delbetalning. En kostnad av 15 kr per köp tillkommer.  Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
  • Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
  • Läs mer på www.klarna.se 

VI GARANTERAR
Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är.
Vi vill att du som kund skall vara 100% nöjd med ditt köp.

 

Skulle det ändå bli problem så har du 14dagars ångerrätt samt kan enkelt reklamera eventuella fel.

 

ÅNGERÄTT

Pengarna tillbaka vid retur inom 14 dagar - oavsett anledning.

  • Vi erbjuder 14 dagars öppet köp, även vid bruten förpackning om det krävs att förpackningen bryts för att du ska kunna testa produkten. Observera dock att förpackningen ska bryts med minsta möjliga skada.
  • Om du inte är nöjd, oavsett anledning, så får du pengarna tillbaka för produkten (ej frakten). Förpacka varan väl, lägg med kvitto och berätta att du vill utnyttja öppet köp samt varför du inte är nöjd. Kom ihåg att berätta om du vill ha en annan produkt, tillgodokvitto eller hur du vill få dina pengar så får du dessa inom tio arbetsdagar.
  • Tänk på att returer endast kan skickas till oss med Posten, och inte med Schenker och DHL. Du som kund står för returfrakten.

REKLAMATION

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara  ända så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är.

 

RETURADRESSEN ÄR:

Make me smile

Ullerudsbacken 70

123 73 Farsta

 

Kontakta oss

Din kommentar